WERKWIJZE

INTAKE

We kijken samen naar je klachten en/of ontwikkelgebieden. We doen hierin een lichaamsscan, een levensgebiedenscan op werk/carrière, gezin/relatie, gezondheid, sociale contacten en persoonlijke ontwikkeling. We onderzoeken samen in welke fase je verkeert. Wij hebben vier fasen gedefinieerd: rust, bewustwording, actie of maintenance fase.  Op basis van deze intake geven we invulling aan jouw maandabonnement op jouw specifieke ontwikkelgebied (BODY, MIND, SOUL).

MAAND ABONNEMENT

Je bepaalt zelf hoe intensief je wilt werken aan je bewustzijn. Daarbij gunnen we het iedereen om met minder stress door het leven te gaan; met de verschillende abonnementsvormen willen we de sessies voor iedereen toegankelijk maken. We werken met abonnementen omdat we je hiermee willen stimuleren dat je werken aan je body, mind & soul net zo gewoon maakt als naar de sportschool gaan.

FASEN

I RUST FASE Als je midden in een burn-out zit, met alle klachten die daarbij horen, dan is het eerst zaak om je zenuwstelsel tot rust te krijgen en je cortisol level te laten dalen. Het lichaam moet letterlijk tot rust komen. Voeding en aanraking helpen om je hormoon disbalans weer op orde te krijgen. We zien dat mensen nog letterlijk ‘de kamer door stuiteren’ en ‘overlopen’ van emoties. In deze fase werk je toe naar acceptatie van de situatie en zelfacceptatie. Je bouwt (heel praktisch) herstelmomenten in jouw leven. Na deze fase voel je dat je wel emoties en gedachten hebt, maar niet je emoties en gedachten bent.

II BEWUSTWORDING FASE In deze fase ga je de diepte in. Wat geeft je stress? Welke waarden komen in het geding als je stress ervaart? Wat zijn je overtuigingen? Belemmeren deze overtuigingen je? Wat zijn je gedachten? Welke houding neemt je lichaam aan? Waar voel je dit in je lichaam? Wat is je passie? Waar ligt je talent? Waar droomt je hart van? Een fase die voor iedereen relevant is; burn-out of niet. Om in een metafoor te spreken: in deze fase weet je welk gereedschap je in je kist hebt liggen.

III ACTIE FASE Op het moment dat je eigen bewustzijn vergroot, kun je ervaren dat je omgeving nog met weerstand reageert op jouw nieuwe ‘ik’. In je relaties blijkt het in de praktijk dan toch lastiger om ‘nee’ te zeggen. Er zijn genoeg voorbeelden van partners die moeten wennen dat hun man of vrouw (na en tijdens een burn-out) de dingen anders aanpakt of op de rem staat. Hoe ziet vervolgens het dagelijks leven eruit na een burn-out? Ga je terug naar je huidige baan? Hoe regel je de drukke zorgtaken rondom de kinderen voortaan? We kijken naar je toekomst, wat is er voor nodig om je droom te leven? Wat weerhoud je ervan om authentiek te leven en één dezelfde persoon te zijn bij je gezin, in je werk en bij je vrienden? In deze fase weet je welk gereedschap je wanneer en waarvoor moet inzetten.

IV MAINTENANCE FASE Soms zul je merken, dat een oud patroon of een overtuiging zich weer aandient in een nieuwe situatie. Of dat je voor een keuze moment staat, waarvan je je afvraagt of deze wel in de door jouw nieuw ingeslagen weg past. Omdat je bekend bent met je eigen patronen, overtuigingen en denkvoorkeuren, kortom je heel bewust bent, is het mogelijk de ‘tools’ die je tijdens je Masters in Stress hebt meegekregen nog eens te raadplegen. Soms is het fijn om er nog even met iemand te sparren die net wat verder van je af staat dan jijzelf.

 

 

Comments are closed.